مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 02:552021-04-06پزشكي

نقش تناسب اندام در کارکردهای اجرایی کودکان


محققان دریافتند که ممکن است آمادگی جسمانی، انعطاف پذیری شناختی (مهارت و توانایی ذهن برای تغییر بین دو موضوع مختلف) و نمرات بهتر با هم مرتبط باشند.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان دریافتند که ممکن است آمادگی جسمانی، انعطاف پذیری شناختی (مهارت و توانایی ذهن برای تغییر بین دو موضوع مختلف) و نمرات بهتر با هم مرتبط باشند.

به نقل از سایکولوژی نیوز، نتایج بررسی ها نشان می دهد که فعالیت های هوازی منظم برای مغز مفید است، ورزش حجم ماده خاکستری را افزایش می دهد، عملکرد اتصال ماده سفید را بهینه و ممکن است از کوچک شدن مغز جلوگیری کند.

تحقیقات گذشته در زمینه علوم اعصاب نشان داد، کودکانی که ورزش های هوازی انجام می دهند، یکپارچکی ماده سفید در آنان بهتر است و بررسی جدید، ارتباط بین آمادگی قلبی تنفسی کودکان، عملکردهای اجرایی و عملکرد تحصیلی در سنین مدرسه کودکان را مشخص می کند و کودکان با تناسب جسمی بیشتر نسبت به همسالان دیگر انعطاف پذیری شناختی بیشتری دارند.

مارک یانگوئز محقق اصلی این بررسی و همکاران وی بر این باورند که ارتباط بین عملکرد تحصیلی و تناسب قلبی تنفسی ممکن است با تغییر در انعطاف پذیری شناختی ایجاد شود.

محققان افزودند: هدف از این بررسی تاثیرات غیرمستقیم تناسب قلبی تنفسی بر عملکرد تحصیلی از طریق عملکردهای اجرایی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تناسب اندام در کارکردهای اجرایی کودکان

نقش تناسب اندام در کارکردهای اجرایی کودکان