مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 07:302021-04-06اقتصادي

اعتیاد عامل 65 درصد همسر آزاری و 50 درصد طلاق هاست


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 8 تا10 میلیون نفر از جامعه به نوعی با بحث و موضوع مواد مخدر درگیر هستند،گفت:50 درصد طلاق ها و 65 درصد همسر آزاری ها با اعتیاد مرتبط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، بالا می برد و نیز تأثیر آن بر بیکاری و معیشت خانوار و همچنین در حوزه اقتصاد خرد که با این موضوع درگیر هستیم.

در اقتصاد کلان نیز دامنه وسیعی دارد.

صالحی با اشاره به تأثیرگذاری مواد مخدر در نرخ بهره وری، متذکر شد: این موضوع در نرخ بهره وری تأثیر می گذارد و عملاً شاهد هستیم که نیروی شاغل مصرف کننده مواد مخدر بهره وری پایین تری دارد.

وی با اشاره به تأثیر مواد مخدر در اقتصاد جهانی، یادآور شد: تأثیر مواد مخدر بر اقتصاد جهانی قابل توجه بوده و بر روند پولشویی در جهان از جمله کشور ما نیز مؤثر بوده؛ به نحوی که در بحث مواد مخدر می چرخد و تأثیر آن در مجموع تولید ناخالص ملی وجود دارد؛ مثلاً اینکه در آمریکا 50 میلیارد دلار طی چند سال در فضای اقتصاد موارد مخدر می چرخد.

  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تأثیرات مواد مخدر و پیامدهای منفی آن در حوزه های مختلف اجتماعی، تأکید کرد: تأثیر اعتیاد در حوزه های اجتماعی به ثروت های کوچک اشاره می شود و اینکه 40 درصد نقش اعتیاد را در این موضوع مشاهده می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتیاد عامل 65 درصد همسر آزاری و 50 درصد طلاق هاست

اعتیاد عامل 65 درصد همسر آزاری و 50 درصد طلاق هاست