مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 05:402021-04-06سياسي

کمالوندی از آغاز تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-9 خبر داد


از بین 133 مورد پیشرفت هسته ای که قرار است در سالروز دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای در روز 20 فروردین رونمایی شود، - سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: از بین 133 مورد پیشرفت هسته ای که قرار است در سالروز دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای در روز 20 فروردین رونمایی شود، 40 مورد در حوزه غنی سازی است.

بهروز کمالوندی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه پانزدهمین گرامیداشت سالروز 20 فروردین امسال در مجموعه سعدآباد برگزار می شود و قرار است از 133 مورد دستاورد و پیشرفت در صنعت هسته ای با حضور رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی رونمایی شود، افزود: همچنین 12 پروژه در زمینه های مختلف از جمله کوانتوم، لیزر، پزشکی هسته ای، غنی سازی توسط رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح می شود.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: نمایشگاهی در حاشیه این مراسم بر پا خواهد شد که به ارایه و معرفی پیشرفت های هسته ای کشور طی یک سال گذشته به ویژه در حوزه های غنی سازی، قطعات و تجهیزات مرتبط با راکتور آب سنگین اراک و رادیوداروهای تشخیصی و درمانی است.

کمالوندی گفت که دستاوردها و پیشرفت های هسته ای ایران نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این 133 مورد از بین 255 مورد ممیزی و برای ارایه در نمایشگاه آماده شده است که از این تعداد 40 موردش به تجهیزات و قطعات مربوط به حو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمالوندی از آغاز تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-9 خبر داد

کمالوندی از آغاز تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-9 خبر داد