مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 04:102021-04-06پزشكي

450 نفر در کرمانشاه جان بخشیدند!


مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای 450 واحد پلاسما طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: این پلاسما که از بهبودیافتگان کرونا دریافت شده برای نجات جان بیماران کرونایی استفاده می شود.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای 450 واحد پلاسما طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: این پلاسما که از بهبودیافتگان کرونا دریافت شده برای نجات جان بیماران کرونایی استفاده می شود.

دکتر پژمان صالحی فر در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه پلاسما درمانی یکی از راه های موثر درمان بیماران مبتلا به کروناست، گفت: در این روش از پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا استفاده می شود، بنابراین نیاز است که افراد بیمار پس از بهبودی جهت نجات جان دیگر بیماران، اهدای پلاسما داشته باشند.

وی افزود: تمام بهبودیافتگان کرونا که در رده سنی 18 تا 65 سال هستند، می توانند یک ماه پس از بهبودی اهدای پلاسما داشته باشند.

صالحی فرد گفت: متاسفانه سال گذشته تنها 450 مورد اهدای پلاسما داشتیم، درحالیکه تعداد بهبودیافتگان کرونا در این سال بیش از 40 هزار نفر بوده است.

وی افزود: این میزان استقبال اندک بهبودیافتگان از اهدای پلاسما در حالی است که این پلاسما می تواند جان یک بیمار مبتلا به کرونا را نجات دهد و این امکان هست که روزی یکی از عزیزان همین افراد مبتلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

450 نفر در کرمانشاه جان بخشیدند!

450 نفر در کرمانشاه جان بخشیدند!