مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 06:552021-04-05پزشكي

ارائه پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی پیوند اعضای بیماران فوت شده یا مرگ مغزی


وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی پیش نویس اصلاحی آیین نامه اجرایی آیین نامه اجرایی پیوند اعضای بیماران فوت شده یا مرگ مغزی را تدوین و به هیئت دولت ارائه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت قشر مغز، بزرگترین قسمت تشکیل دهنده مغز است که از دو نیم کره راست و چپ تشکیل شده است.

نیم کره ها مسئول فعالیت های اختصاصی مانند تکلم، تفکر، شنیدن، بینایی، محاسبات، درک فضایی اشیا، عواطف و احساسات، شناخت و .

هستند.

ساقه مغز شامل مغز میانی، پل و بصل النخاع است که انجام اکثر اعمال خاص کنترلی بدن مانند کنترل تنفس، کنترل دستگاه قلب و عروق، کنترل اعمال گوارشی، تعادل و .

را برعهده دارد.

در واقع ساقه مغز دستورها و پیام های هدایت بدن را که از قشر مغز می آید به سراسر بدن گسیل می دهد.

اگر به هر دلیلی سلول های مغز و ساقه مغز تخریب شوند و تمامی فعالیت های مغزی و ساقه مغزی به طور همزمان و غیرقابل برگشت قطع شوند، فرد دچار مرگ مغزی می شود.

سابقه تشخیص چنین پدیده ای به بیش از 100 سال پیش برمی گردد، اگرچه ارائه تعریف جامع و کامل از مرگ مغزی تا دهه 80 میلادی طول کشید.

هورسلی از جمله اولین پزشکانی بود که بیش از 100 سال پیش متوجه وجود بیمارانی شد که قلب شان پس از ایست تنفسی تا مدت زمانی به ضربان خود ادامه می داد و پزشکان می توانستند با وسایل اول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی پیوند اعضای بیماران فوت شده یا مرگ مغزی

ارائه پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی پیوند اعضای بیماران فوت شده یا مرگ مغزی