مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 06:402021-04-05اجتماعي

خراسان شمالی استانی چند اقلیمی با تنوع زیستی فراوان


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی جرء محدود استان هایی است که دارای چندین اقلیم مختلف در کشور است.

- احمد یزدانی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در واقع خراسان شمالی در منطقه ای واقع شده است که بخشی از اقلیم خزری، ایران تورانی، کویری و کوهستانی را در خود جایی داده و همین امر موجب شده است تا شاهد تنوع زیستی گیاهی در این استان باشیم.

وی افزود: در واقع طی چند سال گذشته خراسان شمالی به عنوان یکی از استان پایلوت در زمینه وجود گیاهان دارویی در کشور شناخته شد.

یزدانی ادامه داد: در قانون حمایت و حفاظت از ذخایر ژنتیکی نام تعدادی گیاه و درخت ثبت شده است که تعدادی از این گونه ها در خراسان شمالی زیست می کنند.

وی تصریح کرد: پارک ملی گلستان جزء مناطقی است که بیشترین تنوع گیاهی دارد و از آنجاییکه 30 تا 40 درصد این پارک در حوزه استحفاظی خراسان شمالی قرار دارد در حقیقت این وجود این گونه ها را در این استان می توان محسوب کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر خراسان شمالی دارای ذخایر ژنتیکی بسیار باارزشی هستند که می توان به درخت ارس اشاره کرد که در سطح وسیعی از این استان این گونه درختی باارزش در حال رویش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی استانی چند اقلیمی با تنوع زیستی فراوان

خراسان شمالی استانی چند اقلیمی با تنوع زیستی فراوان