مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 06:352021-04-04حوادث

کشف ظروف سفالی دوره اشکانی در ابهر


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، از کشف دو کوزه سفالی در شهرستان ابهر خبر داد.

- ایسنا/زنجان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، از کشف دو کوزه سفالی در شهرستان ابهر خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، حسن علی فضلی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی شهرستان به روستای شریف آباد اعزام و مأموران در بازرسی از منزل فرد مذکور، موفق شدند دو کوزه سفالی تاریخی را کشف کنند.

وی نقش اعضای دوست داران میراث فرهنگی را در این عملیات حائز اهمیت دانست و افزود: پس از بررسی های اولیه مشخص شد که سفال ها متعلق به دوره اشکانی است.

این مسئول متذکر شد: یکی از مهم ترین دغدغه ها در خصوص آثار باستانی هر کشور، حفاظت و نگه داری اصولی از آن ها در برابر فرسایش گسترده در گذر زمان و شرایط جوی است که در این راستا انجام مطالعات گسترده و اقدامات مرمتی بسیار ضروری است، به همین منظور یگان حفاظت میراث فرهنگی با همراهی و همکاری عموم مردم به ثبت وضعیت اثر و اعلام تغییرات فرسایشی آن ها اعم از محوطه، تپه ها، بناها، پل ها و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف ظروف سفالی دوره اشکانی در ابهر

کشف ظروف سفالی دوره اشکانی در ابهر