مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 03:552021-04-04پزشكي

یک مسئول: مزارع غلات کرمانشاه علائم زنگ زدگی ندارند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال پایش مزارع گندم و جو استان برای شناسایی بیماری زنگ زرد هستیم، هرچند مزارع علائم زنگ زدگی را ندارند.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال پایش مزارع گندم و جو استان برای شناسایی بیماری "زنگ زرد" هستیم، هرچند مزارع علائم زنگ زدگی را ندارند.

فرهاد شریفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پایش مزارع استان برای مقابله با شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو، اظهار کرد: اگرچه به دلیل کم بودن بارندگی ها و رطوبت مزارع، امسال شیوع این آفت را در مزارع استان نداشته ایم، اما برای مقابله با شیوع بیماری همچنان پایش ها را ادامه خواهیم داد.

شریفی با بیان اینکه هم اکنون دستگاه اسپورتراپ برای ردیابی بیماری زنگ زرد در مزارع مناطق گرمسیری استان فعال است، گفت: این دستگاه با شکار اسپورهای زنگ زرد یک هفته قبل از اینکه بیماری در مزرعه دیده شود، هشدارهای لازم را در مورد شیوع بیماری می دهد و با اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان برای کانون کوبی، از گسترش بیماری جلوگیری می کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه در سال زراعی جاری تاکنون کار مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع استان در سطح دو هکتار انجام شده، گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مسئول: مزارع غلات کرمانشاه علائم زنگ زدگی ندارند

یک مسئول: مزارع غلات کرمانشاه علائم زنگ زدگی ندارند