مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1400 ساعت 03:052021-04-03سياسي

نگاهی به پرونده های قضایی فساد اقتصادی که در سال 99 باز و بسته شدند


دستگاه قضایی از ابتدای سال 1399 مبارزه با مفاسد اقتصادی را اولویت اصلی قوه قضاییه قرار داد و بارها مقامات عالی قضایی در موقعیت های مختلف اعلام کردند که تا زمانی که فساد وجود داشته باشد، مبارزه قاطع و بی امان با مفسدان بدون هیچ ملاحظه ای ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز یکشنبه ایرنا، در همین راستا مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در زمستان 98 افتتاح شد و مبارزه و مقابله قاطع با مجاری فساد، پیشگیری از وقوع مفاسد و جرایم اقتصادی، تدوین سیاست کیفری مناسب و بازدارنده، حمایت از سرمایه گذاری سالم از مزیت اقدامات قضایی این مجتمع تخصصی به شمار می آید.

در بازه زمانی یک ساله از زمان افتتاح مجتمع ویژه، در مجموع تعداد 18 هزار و 239 فقره پرونده به این مجتمع وارد، 245 هزار و 820 دقیقه وقت رسیدگی انجام شده است.

مدیریت زمان و تسریع فرایند پیگیری، صدور احکام قطعی و عادلانه و رسیدگی تخصصی و فنی از دیگر ویژگی های مجتمع رسیدگی به پرونده های اخلال در نظام اقتصادی است، در حالی که در سال 98 به گفته سخنگوی قوه قضاییه 260 مفسد اقتصادی محکومیت قطعی از دادگاه های ویژه رسیدگی به پرونده های اخلال در نظام اقتصادی دریافت کردند، این مجتمع از ابتدای سال 99 نیز فعالیت خود را با قاطعیت تداوم بخشید و پرونده های مهمی در شعب ویژه رسیدگی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به پرونده های قضایی فساد اقتصادی که در سال 99 باز و بسته شدند

نگاهی به پرونده های قضایی فساد اقتصادی که در سال 99 باز و بسته شدند