مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 فروردین 1400 ساعت 12:102021-04-02فرهنگي

«تختی» در شبکه نمایش؛ سلیقه، انصاف و نمایشِ پاس داشتِ گوهرانسانی


فیلم بهرام توکلی با دو ویژگی متمایز است: اولی طرح جدی تر فرضیه خودکشی با تأکید بر فشارها از همه سو و دوم: ترسیم تصویری متفاوت از دکتر محمد مصدق به عنوان مراد و محبوب جهان پهلوان.

- .

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- اگر سیزده به در امسال مثل پارسال به خاطر کرونا تعطیل نبود و شبکه نمایش سیما فیلم غلامرضا تختی ساخته بهرام توکلی، تعطیل و اغلب مردم بالاجبار در خانه نمانده بودند، نمایش فیلم تختی در ظهر سیزده به در عین بد سلیقگی بود اما وقتی سیزده را به خاطر کرونا در خانه در کردیم و به در و دشت نرفتیم، عین حُسن سلیقه به حساب می آید.

فیلم بهرام توکلی با دو ویژگی متمایز است: یکی آن که جدای جهان پهلوان، بهترین تصویر را از دکتر محمد مصدق نیز ترسیم می کند و با یک تیر دو نشان را هدف قرار می دهد هر چند که وقتی صحبت از ایران باشد، تختی و مصدق دو روی یک سکه اند و خوش بختانه هر دو هنوز رایج.

دوم این که فرضیه خودکشی را با قوت بیشتری مطرح می کند منتها در جامعه ای که لای منگنه قرار گرفته و از همه سو تحت فشار قرار گرفته بود.

قطع حقوق بازوبند پهلوانی و منتفی شدن مربی گری و به حاشیه راندن او و رنجی که در خانه متحمل می شده همه و همه او را به آن نقطه سوق داد.

ویلیام وُردِن در کتاب خواندنی رنج و التیام که با قلم روزنامه نگار صاحب سبک محمد قائد به نیکوترین شکل به پارس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تختی» در شبکه نمایش؛ سلیقه، انصاف و نمایشِ پاس داشتِ گوهرانسانی

«تختی» در شبکه نمایش؛ سلیقه، انصاف و نمایشِ پاس داشتِ گوهرانسانی