مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 14:152021-03-28بين الملل

موقعیت ممتاز دولت صنعاء در مذاکرات عمان


فضای گفت وگوها در مسقط برای پایان دادن به جنگ شش ساله مثبت به نظر می رسد و هیأت سازمان ملل و نماینده آمریکا شروط دولت صنعاء را به اطلاع سعودی ها رسانده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مسقط، پایتخت عمان این روزها شاهد فعالیت و رفت و آمدهای سیاسی و دیپلماتیک زیادی است و گفت وگوهای فشرده ای در راستای نیل به یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ صورت گرفته و حوثی ها شروط متعددی را مطرح کرده اند که نمایندگان سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا حاضر شده اند این شروط را به طرف سعودی منتقل کنند.

این روزنامه اما در ادامه نوشت که همزمان با مذاکرات فشرده در مسقط و دیدارهای هیأت دولت صنعاء با آمریکایی ها و اروپایی ها و در حالیکه هیأت سعودی نیز در عمان حضور دارد، اما هیچ خبری از هیأت دولت منصورهادی نیست.

دولت هادی هیچ نماینده ای در گفت وگوها ندارد و به نظر می رسد از مفاد مذاکرات و اتفاقاتی که در عمان می افتد نیز کاملا بی خبر باشد، به این معنا که دولت منصورهادی جایگاهی در هرگونه راه حل و توافق احتمالی ندارد و تمامی توافقات قرار است میان دولت نجات ملی یمن و دولت عربستان سعودی با تغییراتی که در طرح ریاض صورت می گیرد، انجام شود.

به خصوص اینکه محمد آل جابر سفیر عربستان سعودی در گفت وگو با شبکه الحدث مدعی شده است که هیأت دولت صنعاء سیگن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موقعیت ممتاز دولت صنعاء در مذاکرات عمان

موقعیت ممتاز دولت صنعاء در مذاکرات عمان