مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 10:502021-03-27فرهنگي

این موزه هنوز خانه تکانی نشده است!


فراموش کرده اند موزه هنرهای تزیینی را خانه تکانی کنند؛ آن قدر که شاید بتوان لقب یکی از کثیف ترین موزه های کشور را به این موزه و عمارت زیبا اختصاص داد.

- تصاویر این گزارش ششم فروردین 1400 توسط خبرنگار ایسنا ثبت شده اند فراموش کرده اند موزه هنرهای تزیینی را خانه تکانی کنند؛ آن قدر که شاید بتوان لقب یکی از کثیف ترین موزه های کشور را به این موزه و عمارت زیبا اختصاص داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از 20 سال است که موزه هنرهای تزیینی اصفهان را در عمارتِ رکیب خانه جا داده اند؛ یعنی در عمارتی که از دوره صفوی ها و برای نگهداری لوازم سوارکاری و یراق آلات اصطبل استفاده می شد.

رکیب خانه را به دستور شاه عباس اول ساختند، شاید به همین دلیل هم بعد از برکناری حکومت صفوی ها، این عمارت تاریخی دست نخورده باقی ماند و به ساختمانی متروک و تاریک تبدیل شد؛ تا صدراعظمِ فتحعلی شاه، آن را بار دیگر احیا کرد و حتی در زمان حکومت ظل السلطان آن بنا برای محل زندگی وی انتخاب شد.

اما کاربری این عمارت در دوره پهلوی اداره آمار و ثبت احوال اصفهان تغییر پیدا کرد.

و سرانجام با پیروزی انقلاب این عمارت مرمت و تصمیم گرفته شد تا اشیای تاریخی که در موزه هنرهای تزیینی تهران وجود داشت را به رکیب خانه صفوی ها منتقل کنند و سرانجام تابستان 1375 گنجینه های تزیینی رسما افتتاح و بهره بردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این موزه هنوز خانه تکانی نشده است!

این موزه هنوز خانه تکانی نشده است!