مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 09:552021-03-27سياسي

چرا نباید صله رحم را قطع کنیم؟


یکی از آموزه های اخلاقی اسلام، ارتباط با خویشاوندان بوده و در روایات صله رحم به عنوان بهترین عمل پس از ایمان، اولین سخنگوی قیامت، بهترین خصلت مؤمن و مهم ترین عامل طولانی شدن عمر معرفی شده است.

- برای خیلی از افرادی شد که تمایل چندانی به معاشرت با اقوام و آشنایان خود نداشتند، اما شاید این بهانه ریشه در عدم آگاهی شان از آثار صله رحم دارد.

این در حالی است که یکی از آموزه های اخلاقی اسلام، ارتباط با خویشاوندان بوده و در روایات صله رحم به عنوان بهترین عمل پس از ایمان، اولین سخنگوی قیامت، بهترین خصلت مؤمن و مهم ترین عامل طولانی شدن عمر معرفی شده است.

خداوند در آیه 25 سوره رعد  می فرماید: آنها که عهد الهی را پس از محکم کردن می شکنند و پیوندهایی را که خدا دستور به برقراری آن داده قطع می کنند و در روی زمین فساد می کنند، برای آنهاست لعنت (و دوری از رحمت الهی) و مجازات سرای آخرت!   همچنین خداوند در نخستین آیه از سوره نساء و آیه 44 سوره مریم هم بر صله رحم تأکید کرده است.

این حجم از تأکید و سفارش به صله رحم قطعاً بی دلیل نبوده، همه ما این نکته را می پذیریم و همیشه به آن اشاره داریم که دوران قدیم همه چیز بهتر و برکت و سلامتی بیشتر بود، اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی، ظهور اینترنت و رشد سرسام آور ابزارهای ارتباط جمعی همه چیز رنگ دیگری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نباید صله رحم را قطع کنیم؟

چرا نباید صله رحم را قطع کنیم؟