مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 فروردین 1400 ساعت 21:252021-03-26سياسي

مهر 99؛ وداع با خُنیاگرِ آزادی


مهم ترین خبر مهرماه و شاید کوچ بزرگ سال 99 خاموشی محمد رضا شجریان بود که اگر کرونا نبود در تهران و مشهد میلیون ها نفر با پیکر او وداع می کردند.

- عصر ایران؛ مهرداد خدیر- هیچ یک از خبرهای مهرماه 1399 هم سنگِ درگذشت استاد آواز ایران محمد رضا شجریان نیست.

با این که در نوروز 1395 که خود او از ابتلا به سرطان خبر داده بود و در واپسین روز بهمن 1398 خبر درگذشت شجریان در شهر پیچید و آمادگی ذهنی وجود داشت اما وقتی خبر در صفحه شخصی همایون تأیید شد غم و اندوه به جان همگان افتاد و حتی کسانی که استقلال و کرنش نکردن او را به موضع سیاسی ترجمه می کردند به یاد صدای آسمانی او در نوای ربنا افتادند.

نمی توان گفت که در مهر هیچ خبری نبود جز درگذشت شجریان که می توان یادآوری کرد سخنان حسن روحانی در مستند کردن صلح امام حسن به خواست اکثریت جامعه خشم اصول گرایان رادیکال را بر انگیخت یا در همین ماه بود که دونالد ترامپ هم به کرونا مبتلا شد و به همین خاطر مناظره دوم او با جو بایدن به تأخیر افتاد.

در مناظره اول بایدن در واکنش به دویدن های مکرر و بی ادبانه ترامپ در میانه سخنان او گفت: آیا می شه دهانت رو ببندی که قابل ترجمه به خفه شو هم بود.

در همین ماه بود که حسین شریعتمداری خرق عادت کرد و به سبب یادداشتی که در انتقاد از آیت الله سیستانی نوشته بود، پوزش خواست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهر 99؛ وداع با خُنیاگرِ آزادی

مهر 99؛ وداع با خُنیاگرِ آزادی