مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 09:302021-03-23سياسي

عدم ثبت جهانی بافت تاریخی اصفهان نتیجه کشمکش های شهرداری و میراث فرهنگی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، زمانی که در کوچه پس کوچه های اطراف میدان نقش جهان قدم می زنی حس آرامش تا عمق جانت نفوذ می یابد، گویی خانه های قدیمی با تو حرف می زنند و قصه های سال های پیشین را برایت تعریف می کنند.

در تک تک قطعات پنجره های رنگی، حسی گرم به چشمانت تسلی می دهد و اگر شب نمی شد، تو می توانستی تا سال ها به نظاره اش بنشینی، اما آیا این زیبایی بافت تاریخی در همه جای اصفهان یافت می شود؟ ضرورت حفظ بافت تاریخی به حدی است که یزد، با حفظ آن به ثبت جهانی رسیده است؛ اگر امروز بافت تاریخی اصفهان نیز حفظ می شد، یحتمل اصفهان زیباتری را به جهان عرضه می کردیم.

فریدون الهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان امروز درخصوص ضرورت حفظ بافت تاریخی اطراف مسجد جامع اصفهان برای ثبت جهانی آن، اظهار کرد: محور فرهنگی-تاریخی اصفهان، در دستور کار ثبت میراث جهانی داریم؛ امکان احیا وجود دارد ولی نیازمند یک عزم جدی و هماهنگی و همیاری عمومی است؛ فرهنگ سازی نیز نیاز است که مالکان این خانه ها، به احیا و مرمت آن ها ورود پیدا کنند.

احیا خانه های تاریخی نیازمند مشارکت مردم است مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان افزود: کارهایی نیز در این زمینه انجام شده؛ ولی عمده فعالیت هایی که انجام می دهیم، نظارتی و کنترلی و تعریف حرائم و ضوابط است؛ ولی مداخلاتی که در گذشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم ثبت جهانی بافت تاریخی اصفهان نتیجه کشمکش های شهرداری و میراث فرهنگی

عدم ثبت جهانی بافت تاریخی اصفهان نتیجه کشمکش های شهرداری و میراث فرهنگی