مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 05:102021-03-23پزشكي

آشنایی با اخلاط چهارگانه بدن/ چه موادی باعث افزایش سودا می شود


مواد غذایی در مرحله هضم به چهار ماده بنیادین در بدن تبدیل می شوند که به آنها اخلاط چهارگانه دم، بلغم، سودا و صفرا می گویند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ناصر رضایی پور در خصوص مزاج سوداوی و راه آسوده شدن از این مزاج، اظهار داشت: نخست باید بدانیم که ما تنها باید سوءمزاج خود را درمان کنیم و تبدیل مزاج، کار درست و گاهی ممکنی نیست و هرکس باید در محدوده مزاجی که خداوند برایش مقدر کرده، احساس تندرستی کامل داشته باشد.

وی افزود: مواد غذایی در مرحله هضم کبدی به چهار ماده بنیادین تبدیل می شوند که به آنها اخلاط چهارگانه می گوییم: دم (خون)، بلغم، صفرا، و سودا.

میزان تولید هریک از این چهار خلط از مواد غذایی مختلف، متفاوت است و ازهمین روست که به خوراک های مختلف، خون ساز، بلغم زا، سودازا یا صفرازا می گوییم.

متخصص طب ایرانی تاکید کرد: هرچیزی، و ازجمله بدن انسان، از مجموعه این اخلاط ساخته شده و اندام های مختلف، به نسبت های متفاوتی به این اخلاط نیازمندند تا کارایی درست و طبیعی خود را داشته باشند؛ مثلاً گوشت و عضلات عمدتاً از دم ساخته می شوند؛ بلغم در مایعات بدن، مانند مایع میان مفصلی، وجود دارد؛ و استخوان ها و دندان ها بیشتر شامل خلط سودا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با اخلاط چهارگانه بدن/ چه موادی باعث افزایش سودا می شود

آشنایی با اخلاط چهارگانه بدن/ چه موادی باعث افزایش سودا می شود