مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 فروردین 1400 ساعت 06:102021-03-22اقتصادي

توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار استان سمنان


رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه یکی از اولویت های مقابله با خشکسالی استان کشت در اراضی شیب دار است، گفت: توسعه باغات و گیاهان دارویی در این منظر مد نظر است.

- سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه یکی از راه های مقابله با خشکسالی در سال های اخیر توسعه کشت در اراضی شیب دار، برای استفاده بهینه از آب است، تاکید کرد: توسعه باغات شیب دار و توسعه کشت گیاهان دارویی دو اولویت جهاد در سال 1400 است.

وی با بیان اینکه این روش های کشت می توانند به ارتقای بیشتر و بهره وری آب دهی زمین منجر شوند، تاکید کرد: در این روش می توان استفاده آب را نیز کاهش داد.

خرید تضمینی انجام می شود رییس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این سازمان در راستای توسعه این نوع، کشت هزینه نهال و اقدامات زیربنایی را نیز می دهد، تاکید کرد: این اقدامات را انجام می دهیم تا رغبت کشاورزان و باغداران به توسعه این نوع کشت به خصوص گیاهان دارویی بیشتر شود.

میرعماد با بیان اینکه سه میلیارد تومان برای توسعه این نوع کشت در استان اختصاص یافته است، گفت: برای رفع معضل بازار برای تولیدات گیاهان دارویی نیز با یک شرکت پیمانکار قرار دادی منعقد شده و قرار است که ترویج، خرید تضمینی و بازار و… را در سطح استان داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار استان سمنان

توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار استان سمنان