مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 فروردین 1400 ساعت 06:352021-03-21فرهنگي

مرمت پل باستانی دزفول آغاز شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول گفت: مرمت قسمت های آسیب دیده پل باستانی دزفول با تجهیز کارگاه آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهدی چناری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به برچیده شدن قسمت فلزی الحاقی متصل به ضلع شمالی پل باستانی دزفول اشاره کرد و افزود: این الحاق علاوه بر مخدوش کردن سیمای تاریخی پل، موجب وارد آمدن آسیب هایی به ساختار این اثر شده و بخش زیادی از آن مجددا به صورت آجری اجرا شده است.

وی افزود: این مرحله از مرمت شامل اجرای حوضچه های آهک (حوضچه های عمل آوری شیره آهک) و نصب داربست بر روی یکی از دهانه های پل است.

چناری افزود: پس از تجهیز ، کار مرمت موج شکن ها و طاق های آسیب دیده پل باستانی نیز آغاز می شود.

وی اعتبار اولیه مرمت پل قدیم دزفول را سه میلیارد ریال از محل منابع استانی عنوان کرد و گفت: 9 میلیارد ریال دیگر نیز برایادامه مرمت این پل در سال 1400 تصویب شده است، همچنین با مساعدت وزیر و مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان پنج میلیارد ریال نیز از اعتبارات ملی به مرمت پل اختصاص یافت.

چناری ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبار مداوم و حمایت و همکاری مستمر مسئولان شهری و استانی و مشارکت خیرین، پل باستانی دزفول در آینده نزدیک به طور کامل مرمت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت پل باستانی دزفول آغاز شد

مرمت پل باستانی دزفول آغاز شد