مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 فروردین 1400 ساعت 05:352021-03-21اقتصادي

افزایش شهرهای قرمز و نارنجی و زنگ خطری جدی


علی رغم هشدارها و ابراز نگرانی های کارشناسان و مسئولان وزارت بهداشت درباره صعود مجدد کرونا، به ویژه نوع جهش یافته آن، تاکید بر شکننده بودن اوضاع کرونا در کشور و درخواست مبنی بر ایجاد ممنوعیت در مسافرت های نوروزی، - اما سفرها جز در شهرهای نارنجی و قرمز آزاد است.

این درحالی است که طبق اطلاعیه شماره 6 کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، هنوز چند روز از تعطیلات سپری نشده، شمار شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کرونای انگلیسی با قدرت سرایت بیشتر و به گفته وزارت بهداشتی ها، با بیماری زایی شدیدتر در کشور در حال گردش است.

از طرفی در روزهای پایانی سال بازار خرید عید در شهرهای مختلف داغ بود و متاسفانه در اواخر اسفند ماه نیز میزان رعایت پروتکل های بهداشتی رو به کاهش گذاشت.

به طوری که دکتر سیما سادات لاری - سخنگوی وزارت بهداشت در روز 24 اسفند ماه 1399، از کاهش چشمگیر رعایت پروتکل ها در کشور خبر داده و به ایسنا، گفته بود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به 60.

42 درصد رسیده که این میزان تقریبا همانند اوایل آبان ماه بوده و کمترین مقدار در چهار ماه گذشته است.

بر این اساس با افزایش رفت و آمدها در آخرین روزهای سال 1399، به نظر می رسید که باید در انتظار افزایش آمار بیماری در کشور بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شهرهای قرمز و نارنجی و زنگ خطری جدی

افزایش شهرهای قرمز و نارنجی و زنگ خطری جدی