مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 اسفند 1399 ساعت 05:302021-03-20سياسي

نوروز اسلامی جعفری


«سال جدید شمسی که آغاز آن در ابتدای بهار به صورت نوروز ثابت، بهاری درآمده ربطی به جمشید و فریدون یا خسرو و یزدگرد ندارد بلکه نوروزی است که در سده چهارم هجری به درخواست ملکشاه سلجوقی به وسیله علمای بزرگ نجوم اسلام ترتیب و تنظیم یافت و جای نوروز سیار یزدگردی را گرفته است.

- سال جدید شمسی که آغاز آن در ابتدای بهار به صورت نوروز ثابت، بهاری درآمده ربطی به جمشید و فریدون یا خسرو و یزدگرد ندارد بلکه نوروزی است که در سده چهارم هجری به درخواست ملکشاه سلجوقی به وسیله علمای بزرگ نجوم اسلام ترتیب و تنظیم یافت و جای نوروز سیار یزدگردی را گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق در بازنشر یادداشتی از زنده یاد سیدمحمد محیط طباطبایی که در یکی از مطبوعات دوره انقلاب اسلامی چاپ شده، آورده است: نوروز کلمه فارسی دری است، به معنی روز نو از سال تازه و نو که صورت پهلوی آن به شکل نیروز وارد زبان عربی هم شده و علاوه بر نوروز ایرانی، شامل نظایر دیگر آن هم شده است که در گاه شماری های ملت های دیگر وجود دارد، مانند نیروز قبطی که هنوز در مصر معمول است.

چنان که می دانیم غالب ملت های روی زمین دستگاه گاه شماری مخصوص به خود داشته اند که تغییرات صورت قرص ماه را در 12 ماه تقریبا 30 روزه را با تحولات وضع تابش خورشید در 365 روز و کسری را جمعا به نام سال موسوم و محسوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروز اسلامی جعفری

نوروز اسلامی جعفری