مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 16:402021-03-18بين الملل

آغاز کار کمیته مشترک سوریه و عراق در بغداد


وزیر اقتصاد عراق در نشست کمیته مشترک عراق و سوریه بر خواسته کشورش برای تقویت همکاری ها با سوریه در همه زمینه ها تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کار دهمین دوره کمیته مشترک )، ریاست این نشست را محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی از طرف سوری و علاء الجبوری وزیر تجارت و بازرگانی عراق برعهده داشتند.

الجبوری در ابتدای جلسات تأکید کرد که روابط تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور عوامل محرکی برای تقویت همکاری مشترک است و دولت عراق خواهان این است که کارهای کمیته مشترک دو کشور، یک نقطه عطف در سطح روابط دو جانبه در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی را تشکیل دهد.

وزیر اقتصاد عراق با اشاره به وجود تفاهمات بسیاری میان کشورش با عراق گفت: مسائل دیگری هم وجود دارد که به رایزنی و هماهنگی در همه زمینه ها و در راستای منافع دو کشور نیاز دارد.

وزیر اقتصاد سوریه هم بر اهمیت این نشست ها در تحکیم روابط دوجانبه و توسعه همکاری دوجانبه اقتصادی و تجاری، فنی، فرهنگی و علمی و انعقاد توافقنامه هایی جدید خبر داد.

الخلیل در گفت وگو با سانا  همکاری با عراق را مورد توجه دائمی دولت سوریه دانست و گفت: این نشست به منظور ارتقای ارتباطات و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و بازگرداندن آن به همان سطح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کار کمیته مشترک سوریه و عراق در بغداد

آغاز کار کمیته مشترک سوریه و عراق در بغداد