مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 09:202021-03-18اقتصادي

تعاونی های روستایی برای مقابله با گرانی باید احیا شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حجت ورمزیاری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره علت گرانی اقلام اساسی و میوه گفت: کشاورز، نقدینگی مورد نیاز برای تأمین معیشت خود را ندارد و نیازمند است که محصول خود را زودتر از موعد بفروشد تا بتواند معیشت خانواده .

- عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، با بیان اینکه تعاونی های روستایی می تواند انحصار دلال ها در محصولات کشاورزی را بشکند، گفت: محصول ارزان و تازه دو مزیت رقابتی احیای تعاونی ها خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حجت ورمزیاری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره علت گرانی اقلام اساسی و میوه گفت: کشاورز، نقدینگی مورد نیاز برای تأمین معیشت خود را ندارد و نیازمند است که محصول خود را زودتر از موعد بفروشد تا بتواند معیشت خانواده خود را تأمین کند در این شرایط یک فردی محصول او را از روی درخت با قیمتی پایین پیش خرید می کند که به سلف خر معروف است این فرد زمانی که محصول رسید و وقتی شرایط بازار مساعد بود، آن را باقیمت بالاتر به بازار عرضه می کند.

وی ادامه داد: این موضوع، باعث می شود به دلیل نیاز مالی، عمده کشاورز ها به سلف خر وابسته شوند و محصول خود را به قیمت پایین تری بفروشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعاونی های روستایی برای مقابله با گرانی باید احیا شود

تعاونی های روستایی برای مقابله با گرانی باید احیا شود