مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 11:352021-03-16اقتصادي

چشم انداز همکاری محور نشست مقامات ازبکستان و اوراسیا


معاون نخست وزیر ازبکستان و رییس هیئت مدیره کمیسیون اتحادیه ارواسیا در چارچوب نشستی در شهر «مسکو» چشم انداز گسترش همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و میخاییل میاسنیکوویچ رییس هیئت مدیره کمیسیون اتحادیه اوراسیا و اندری اسلپنف عضو کمیسیون و وزیر تجارت این اتحادیه در چارچوب نشستی در شهر مسکو چشم انداز گسترش همکاری7های دوجانبه را بررسی کردند.

در این دیدار همکاری های متقابل ازبکستان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مقام کشور ناظر بررسی و همچنین بر اعتبار بین المللی روزافزون اتحادیه اقتصادی اورآسیا و گسترش محدوده جغرافیایی با کشورهای خارجی تاکید شد.

طی 4 سال اخیر حجم تجارت ازبکستان با کشورهای اتحادیه اقتصادی اورآسیا 75 درصد افزایش پیدا کرده است.

   طرفین با اشاره به اقدامات مشترک، بر پایبندی متقابل به اصول همکاری های اقتصادی متقابلا سودمند، برابری حقوق و در نظر گرفتن منافع ملی و همچنین اجرای اقدامات مشترک جهت ایجاد امکانات تکمیلی برای همکاری های نزدیک ازبکستان با کشورهای اتحادیه اقتصادی اورآسیا در زمینه های سرمایه گذاری، اقتصادی و بازرگانی و حمل و نقلی- لجستیکی تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز همکاری محور نشست مقامات ازبکستان و اوراسیا

چشم انداز همکاری محور نشست مقامات ازبکستان و اوراسیا