مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 10:002021-03-15اقتصادي

کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار سمنان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشت باغی و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار این استان به جد پیگیری می شود.

- لطف الله رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار به صورت ویژه در استان سمنان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف ارتقای بهره وری و کاهش مصرف آب در استان سمنان انجام می شود و اعتبار 30 میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده که هزینه نهال و اقدامات زیربنایی از محل این اعتبار دیده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اقدامات اولیه اجرایی این طرح انجام شده و پیمانکاران نیز مشخص شدند، افزود: یک شرکت پیمانکار که در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می کند، قرار است که فعالیت توسعه کشت قراردادی به صورت بسته بندی و خرید تضمینی از کشاورزان را انجام دهد.

رضایی با بیان اینکه کشت در اراضی شیب دار در دو حوزه کشت گیاهان دارویی و همچنین توسعه باغات در حال انجام بوده، گفت: در کشت باغات گونه های مثمر مانند انگور، بادام، آلو آلبالو در دستور کار است.

وی درباره گونه های گیاهان دارویی نیز گفت: کشت گل محمدی، زیره سیاه، گل گاوزبان، زرشک، رازیانه و آویشن کوهی در اراضی شیب دار انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار سمنان

کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار سمنان