مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 08:302021-03-15پزشكي

اختراعی دو برابر قوی تر از متادون که ترک اعتیاد را آسان می کند


عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان از ثبت اختراع دارویی با نام لومتادون خبر داد که یک ماده مخدر سنتزی است و به عنوان داروی ضددرد استفاده می شود.

- جواد صفایی قمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کاشان از تهیه داروی ترک اعتیاد را یکی از دو طرح ها ثبت شده در در مرکز ثبت اختراعات آمریکا عنوان کرد و اظهار کرد: این دارو با نام لومتادون یک ماده مخدر سنتزی است که به عنوان داروی ضددرد استفاده می شود و برای دردهایی متوسط تا شدید به کار می رود.

عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه، این ترکیب، یک و نیم تا دو برابر قوی تر از متادون (مخلوط راسمیک آن) است، افزود: هم چنین برای درمان اعتیاد به مواد مخدر به ویژه هرویین نیز استفاده می شود.

صفایی دیگر طرح تحقیقاتی را حلال موردنیاز در پالایشگاه ذکر و اظهار داشت: این ماده در واقع یک حلال آمینی همه کاره است، در صنعت نفت در قسمت تصفیه گاز برای حذف هیدروژن سولفید، کربن دی اکسید و کربونیل سولفیدها به­ کار می رود؛ همچنین به عنوان یک حلال منتخب برای بازیابی ترکیب های آروماتیک از جریان های نفتی در صنعت نفت نیز استفاده می شود.

وی افزود: این ترکیب برای تهیه عامل های مرطوب کننده، ثبت کننده های فوم و امولسیفایرها و غیره نیز کاربرد دارد؛ روش های سنتز متنوعی با استفاده از کاتالیزگرهای همگن و ناهمگن مختلف، تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراعی دو برابر قوی تر از متادون که ترک اعتیاد را آسان می کند

اختراعی دو برابر قوی تر از متادون که ترک اعتیاد را آسان می کند