مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 16:152021-03-14پزشكي

استفاده از نانو امولسیون برای مقابله با یک سرطان کشنده مغز


محققان درصدد استفاده از گیاه شاهدانه برای یک فرمولاسیون نانویی در درمان یکی از تهاجمی ترین سرطان های مغز موسوم به گلیوبلاستوما است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ گلیوبلاستوما یا GBM نوعی تهاجم به تومور مغزی است که به سرعت گسترش می یابد و چهار سال پس از تشخیص بیمار، میزان بقا در آن فقط 6 درصد است.

برنامه اصلی آزمایش های برون تنی روی این فناوری در نوامبر سال گذشته به پایان رسید و دو فرمول کانابینوییدی بر روی بافت های GBM آزمایش شد.

این تحقیقات نشان داد که کانابیدیل (CBD) باعث زنده ماندن تومور می شود، در حالی که کانابایگرول (CBG) پیشرفت تومور را مختل می کند.

علاوه بر این، CBG می تواند سلول های بنیادی گلیوبلاستوما را که ریشه رشد سرطان است و در حال حاضر به درمان های مختلف مقاوم است، از بین ببرد.

این مطالعه گسترده با همکاری موسسه ملی زیست شناسی (NIB) و بخش جراحی مغز و اعصاب در مرکز پزشکی دانشگاه (UMCL) در لیوبلیانا، اسلوونی انجام شده است.

شرکت ام جی سی فارماکیوتیکالز (MGC Pharmaceuticals) با همکاری چند مرکز تحقیقاتی در آستانه انجام آزمون های بالینی است.

آنها اثر هر دو فرمولاسیون را روی سلول های توموری گلیوبلاستوما، هنگام تحویل از طریق سیستم تحویل داروی نانو امولسیون کننده (SNEDD)، مورد آزمایش قرار خواهند داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از نانو امولسیون برای مقابله با یک سرطان کشنده مغز

استفاده از نانو امولسیون برای مقابله با یک سرطان کشنده مغز