مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 10:302021-03-14فرهنگي

گزیده شعرهای شمس لنگرودی برای نوجوانان به چاپ رسید


گزیده شعرهای محمد شمس لنگرودی از مجموعه کتاب های «گزیده شعر ما» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید.

- گزیده شعرهای محمد شمس لنگرودی از مجموعه کتاب های گزیده شعر ما از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، این کتاب دربردارنده 83 قطعه شعر از شمس لنگرودی هم چون رفتارِ تشنگی ، در مهتابیِ دنیا ، خاکستر و بانو ، جشنِ ناپیدا ، چترِ سوراخ ، نت هایی برای بلبل چوبی ، پنجاه و سه ترانه عاشقانه ، باغبانِ جهنم و لب خوانی های قزل آلای من و… است.

در بخشی از مقدمه ی کتاب گزیده شعر محمد شمس لنگرودی آمده است: مگر نه این که از گذشته تابه حال نوجوان ایرانی در کتاب های درسی خود نیز نمونه هایی از آثار شاعران متقدم و معاصر را می خوانده است؟ افزون بر این وقتی نوجوان امروز، به طور وسیع با فناوری های نو ظهور به ویژه در عرصه ی رسانه مرتبط است، قطعاً نمی تواند و نباید از جهت دانش و بینش فرهنگی و ادبی دستِ خالی بماند و طبیعی است که به فراخ تر کردن میدان مطالعاتی اش همت بگمارد .

در بخشی از قطعه شعر خوش آمده ای می خوانیم: خوش آمده ای / ای بهار! / اما شکوفه و رودخانه هایت را پنهان کن / درختت را پنهان کن / کارخانه ها سر راهت در کمین اند / و از درخت تو / کشتی جنگی می سازند / رودخانه هایت را / بازو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزیده شعرهای شمس لنگرودی برای نوجوانان به چاپ رسید

گزیده شعرهای شمس لنگرودی برای نوجوانان به چاپ رسید