مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 07:052021-03-14فرهنگي

تمدنی به وسعت نوروز


مراسم جشن نشان نوروز و نوروز فرهنگی با حضورسید مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سرور بختی» رییس موسسه فرهنگی اکو و دیپلمات های کشورهای آسیای میانه در تالار وحدت برگزار شد.

- مراسم جشن نشان نوروز و نوروز فرهنگی با حضورسید مجتبی حسینی، معاون هنری به عنوان سرآمد داستان سرایان یاد کرد و گفت: ایران فرهنگی چنان در مستندات تاریخی متجلی است که تمسک به آن می تواند مقدرات نوسرزمین های قابل احترام را بهبود بخشد و بهانه مودت روزافزون باشد.

امروز سرآغاز راهی است که در سال پیش رو امتداد خواهد یافت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های متنوع، مأموریت خود را با ایجاد دبیرخانه ای مشترک برای حکیم نظامی و آثارش انجام خواهد داد.

نظامی گنجوی را باید در فصل فروزان دانش و فتوحات هنری اش به تماشا نشست و از استیلای او بر سرزمین جادویی سخن در شگفت شد.

علی اصغر شعردوست، زبان شناس و پژوهشگر ادبی همچنین گفت: بعد از فروپاشی شوروی در اولین نوروز به همراه یک گروه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان بودم و مراسم نوروز را همان گونه دیدم که در زادگاهم تبریز دیده بودم.

  در دومین سال بعد از استقلال تاجیکستان در دوشنبه بودم و دیدم که نوروز آنان همچون نوروز شیراز و مشهد و اصفهان بود و رسومی همچون سمنوپزان و خانه تکانی و سایر آداب ما را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدنی به وسعت نوروز

تمدنی به وسعت نوروز