مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 05:352021-03-14اقتصادي

ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی در روزهای پایانی سال به ویژه فصل بهار خبر داد و گفت: - با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می شود.

مهرداد سلگی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال نو، شاهد افزایش خرید و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی وحشی هستیم که این اقدام افراد فرصت طلب و سودجو به طبیعت و محیط زیست شهرستان خسارت جدی وارد می کنند.

وی با بیان اینکه آبزیان نقش مؤثری در حفظ اکوسیستم طبیعی خود دارند و صید بی رویه آنها موجب انقراض و بر هم زدن شرایط طبیعی و مطلوب این گونه های جانوری خواهد شد، افزود: برخی افرادفرصت طلب و سودجو با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم اقدام به عرضه و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی وحشی در حال انقراض می کنند.

سلگی در ادامه بیان کرد: خرید و فروش گونه های جانوری از جمله مار آبی، لاک پشت، سمندر و گونه های گیاهی وحشی نظیر موسیر در ایام پایانی سال و فصل بهار توسط افراد سودجو بیشتر مشاهده می شود که این اقدام غیرقانونی و ممنوع است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: خرید و فروش این گونه ها بیشتر در حاشیه خیابان ها مشهود است که از شهروندان خواهشمندیم در راستای حفاظت از محیط زیست از خرید و فروش آبزیان و گونه های گیاهی وح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی

ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی