مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 11:502021-03-13بين الملل

اربیل: به حاکمیت همسایگان احترام می گذاریم


یک مقام اقلیم کردستان عراق می گوید اربیل به حق حاکمیت همسایگان ازجمله ایران و ترکیه احترام می گذارد و ماجرای تمبر یادبود پاپ فرانسیس سوء تفاهمی بود که امیدواریم با حسن نیت حل و فصل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صفین دیزایی رییس اداره روابط خارجه اقلیم کردستان عراق در گفتگو با آناتولی گفت: چاپ تمبر یادبود دیدار پاپ از اقلیم اقدامی نبود که از سوی اربیل تدارک دیده شده باشد.

وی ادامه داد: طراحان گرافیک نمونه طرح های پیشنهادی خود را ارائه داده بودند حال آنکه چاپ نهایی باید تابع برخی قوانین باشد و طرح های ابتدایی باید در نهایت مجوز دولت را بگیرد.

دیزایی در ادامه افزود: ما به حاکمیت کشورهای همسایه شامل ایران، ترکیه و سوریه احترام کامل می گذاریم و متقابلاً از آنها نیز چنین انتظاری داریم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مشکل پیش آمده از راه تفاهم و حسن نیت حل و فصل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، انتشار یک تمبر توسط اقلیم کردستان عراق به مناسبت سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به عراق موجب بروز جنجال در روابط این منطقه با ایران شد و تهران به این اقدام اعتراض کرد.

در تصاویری که روز چهارشنبه 20 اسفند در شبکه های اجتماعی از این تمبر و نقشه روی آن منتشر شد، اقلیم کردستان عراق به حدی بزرگ به تصویر کشیده شده است که علاوه بر بخش های کردنشین سوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربیل: به حاکمیت همسایگان احترام می گذاریم

اربیل: به حاکمیت همسایگان احترام می گذاریم