مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اسفند 1399 ساعت 07:302021-03-12اقتصادي

قیمت های نجومی اقامتگاه های بومگردی/ هر اتاق، 500 هزار تومان!


اجاره یک شب اتاقی در خانه ای روستایی برای تعطیلات نوروز تا 500 هزار تومان می رسد، قیمت این خانه های روستایی در شهرهای شمالی و جزایر جنوبی با وجود ممنوعیت سفر، - جی پلاس؛ بومگردی ها در آیین نامه ای که سال 93 ابلاغ شده اقامتگاه هایی هستند که در محیط طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به تنوع اقلیم، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می کنند.

ایسنا نوشت: افزایش تعداد بومگردی ها جزو شعارهای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای کسب رأی از نمایندگان مجلس بوده است، حالا بیش از 2200 اقامتگاه بومگردی در سراسر کشور وجود دارد که رشد آن هنوز متوقف نشده است.

سیاست و هدف از افزایش این اقامتگاه ها ترویج سفر ارزان و خانوادگی بود، ولی حالا برخی از این اقامتگاه ها وارد رقابت با هتل ها شده اند و برخلاف رسالتی که داشتند به عنوان محلی برای خواب اجاره داده می شوند.

قیمت برخی از بومگردی ها در شهرهای مسافرپذیر نیز حتی به هتل ها نزدیک شده است، هرچند برخی صاحبان بومگردی معتقدند سطح امکانات و خدمات آن ها به مراتب بهتر و بیشتر از هتل ها است، درحالیکه تعریف، ضوابط و درجه بندی آن ها کام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت های نجومی اقامتگاه های بومگردی/ هر اتاق، 500 هزار تومان!

قیمت های نجومی اقامتگاه های بومگردی/ هر اتاق، 500 هزار تومان!