مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اسفند 1399 ساعت 03:352021-03-12اجتماعي

ای ایران، ای مرز پرگهر؛ معجونی به نام «حسین گل گلاب»


امروز، یادآور درگذشت سُراینده سرود «ای ایران» است که جز این استاد دانشکده پزشکی، گیاه شناس،مترجم، حقوق دان، نوازنده، جغرافی دان و واژه گزین هم بود.

- امروز، یادآور درگذشت سُراینده سرود ای ایران است که جز این استاد دانشکده پزشکی، گیاه شناس،مترجم، حقوق دان، نوازنده، جغرافی دان و واژه گزین هم بود.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- کدام یک از ما سرود ای ایران را نشنیده یا در آیینی زیر لب زمزمه نکرده یا هنگام اجرای آن برنخاسته و احساسات ما غلیان نکرده است؟ شاید تنها سرودی که از این نظر در حافظه جمعی ایرانیان با ای ایران هم ردیف باشد ایران، ای سرای امید است و تازه این دومی را بیشتر می شنویم نه آن که دسته جمعی بخوانیم .

اما حالا چرا ای ایران ؟ چون امروز 22 اسفند 1399- سالروز درگذشت حسین گل گلاب سُراینده آن است و می خواهم درباره او بنویسم که مختلف الاضلاع بود: استاد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران و گیاه شناس، شاعرو ترانه سرا، مترجم، حقوق دان، نوازنده، جغرافی دان و واژه گزین.

شهرت عمومی حسین گل گلاب البته به خاطر سرود ای ایران است و اگر هیچ یک از ویژگی های دیگر را نداشت و تنها همین شعر را سروده بود نیز سزاوار یاد و توجه بود چه رسد به این که در عرصه های مختلفف نقشی به یادگار گذاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ای ایران، ای مرز پرگهر؛ معجونی به نام «حسین گل گلاب»

ای ایران، ای مرز پرگهر؛ معجونی به نام «حسین گل گلاب»