مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 14:352021-03-10سياسي

راه اندازی اولین دانشکده پزشکی جهان در اصفهان یک کار خیر بود


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: نمی دانم در اصفهان کار خیر از چه وقت شکل گرفت اما قدیمی ترین آن در دوران ابن سینا بود که حاکم وقت اصفهان در دوره آل بویه با بنا نهادن اولین دانشکده یا دانشگاه پزشکی دنیا در اصفهان در سال 1023 یا 1024 میلادی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، کیانوش جهانپور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت در اصفهان اظهار داشت: نمی دانم در اصفهان کار خیر از چه وقت شکل گرفت اما قدیمی ترین آن در دوران ابن سینا بود که حاکم وقت اصفهان در دوره آل بویه با بنا نهادن اولین دانشکده یا دانشگاه پزشکی دنیا در اصفهان در سال 1023 یا 1024 میلادی یکی از کارهای خیر سلامت را انجام داد، بعدها آل بویه علاوه بر اصفهان در شیراز و بغداد نام نیکی از خود در حوزه سلامت، آموزش و پژوهش و نیکوکاری سلامت به جای نهادند.

وی ضمن گرامیداشت شهدای مدافع سلامت، مرحوم نیری و پورهاشمی در مجمع خیرین سلامت کشور، از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره  تقدیر کرد.

طاهره چنگیز نیز در این مراسم که در تالار بن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تمام قد در برابر هنرمندان عرصه سلامت که زندگی شان تجلی عشق، علاقه، امید و ایثار است، سر فرود می آورم و تعظیم می کنم بخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی اولین دانشکده پزشکی جهان در اصفهان یک کار خیر بود

راه اندازی اولین دانشکده پزشکی جهان در اصفهان یک کار خیر بود