مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:302021-03-09پزشكي

علائم و عوارض خاص ابتلا به کرونا در کودکان


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر کودکی سه تا چهار هفته پس از تماس با بیمار مبتلا به کرونا یا حتی بدون تماس با فرد، دچار علائمی مانند تب همراه با قرمزی مخاط دهان، - ایسنا/خوزستان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر کودکی سه تا چهار هفته پس از تماس با بیمار مبتلا به کرونا یا حتی بدون تماس با فرد، دچار علائمی مانند تب همراه با قرمزی مخاط دهان، بثورات پوستی، تورم دست و پا، شکم درد شدید و بی حالی شود باید سریع به پزشک مراجعه کنند و موضوع را ساده نگیرند زیرا مراجعه دیرهنگام ممکن است منجر به عارضه قلبی شود.

دکتر محمدرضا فتحی اظهار کرد: علی رغم تصور اولیه مبنی بر اینکه کودکان به کرونا مبتلا نمی شوند، اطفال هم درگیر کرونا می شوند و می توانند به نوع شدید ویروس مبتلا شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در ابتدا درگیری کودکان نسبت به بالغین به گونه ای است که کمی علائم خفیف تر و یا درگیری بدون علامت دارند اما آنچه اهمیت دارد عوارض کرونا است.

عوارض کرونا در اطفال می تواند مشکلات جدی و خطیری ایجاد کند.

این فوق تخصص روماتولوژی بیان کرد: مهم ترین عارضه کرونا در کودکان در حیطه بیماری های روماتیسمی مانند بیماری شبه کاوازاکی است؛ بیماری شبه کاوازاکی در اطفال زیر پنج سال و با علائم تب چهار تا پنج رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم و عوارض خاص ابتلا به کرونا در کودکان

علائم و عوارض خاص ابتلا به کرونا در کودکان