مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:202021-03-09اقتصادي

امارات مجوز بهره برداری از دومین واحد نیروگاه هسته ای را صادر کرد


اداره مرکزی نظارت بر انرژی هسته ای امارات امروز (سه شنبه) اعلام کرد : مجوز بهره برداری از واحد دوم نیروگاه انرژی هسته ای براکه را برای شرکت نواه للطاقه ( هسته انرژی) که مسئولیت بهره برداری از واحد اول نیروگاه را نیز برعهده دارد، صادر کرده است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام) ، بر اساس این مجوز، بهره برداری از واحد دوم نیروگاه هسته ای براکه تا 60 سال آینده به شرکت نواه للطاقه که زیر مجموعه موسسه انرژی هسته ای امارات است واگذار شده است.

اداره مرکزی نظارت بر انرژی هسته ای امارات پس از دریافت درخواست شرکت نواه للطاقه در سال 2015 برای بهره برداری از واحدهای اول و دوم نیروگاه هسته ای براکه و انجام فرآیند بررسی سیستماتیک شامل ارزیابی جامع اسناد پیوست شده به نامه درخواستی، اقدامات نظارتی دقیق و انجام بازرسی های دقیق از کارخانه در مرحله ساخت و توسعه این مجوز بهره برداری را صادر کردند.

بر اساس این گزارش، این فرآیند پنج ساله همچنین شامل ارزیابی گسترده از جمله بررسی طراحی نیروگاه هسته ای و تجزیه و تحلیل جغرافیایی و جمعیتی محل آن، بررسی طراحی راکتور هسته ای، سیستم های خنک کننده و ایمنی، اقدامات امنیتی، برنامه های آمادگی برای مقابله با حوادث غیر منتظره، مدیریت پسماند رادیواکتیو و سایر جنبه های فنی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات مجوز بهره برداری از دومین واحد نیروگاه هسته ای را صادر کرد

امارات مجوز بهره برداری از دومین واحد نیروگاه هسته ای را صادر کرد