مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 05:252021-03-09اقتصادي

جاذبه هایی کم نظیر در دل شهری تاریخی


فیروزآباد فارس با وجود جاذبه های رنگارنگ شهری، روستایی و عشایری همچنین به واسطه میراث جهانی و دستبافت های خود، شهرتی مثال زدنی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، شهرستان فیروزآباد یکی از مناطق خوش آب وهوا و سنتی مطرح کشور است و به همین دلیل صنایع دستی آن که شامل تولیداتی مانند گلیم، گبه، لباس های رنگارنگ عشایر، جاجیم و فرش بوده، بازارهای استان فارس و کشور را در اختیار گرفته که در چند سال اخیر جهانی شده است.

زندگی شهری، عشایری و روستایی مردم منطقه همچنین باعث جذب گردشگران به این شهرستان شده است و مردم مهربان این منطقه، تمام تلاش خود را برای پذیرایی میهمانان به کار می گیرند.

زیبایی و طبیعت خاک فیروزآباد قدری گسترده تر بر دل نشسته است که می توان گفت تک تک مناطق این شهرستان خود به تنهایی یک مرکز بزرگ گردشگری طبیعی در کشور محسوب می شود و برای دیدن زیبایی های بکر و طبیعی فیروزآباد، سفرهای متعددی نیاز است.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهرستان فیروزآباد، شهر میمند در 30 کیلومتری شرق فیروزآباد است که گلاب و عرقیات آن در ایران و جهان معروف بوده و سالانه جمع بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را در فصل گلاب گیری به این شهر خوش عطر می کشاند و بازارهای استان فارس و کشور همیشه یادی از شهر گل های سرخ محمدی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاذبه هایی کم نظیر در دل شهری تاریخی

جاذبه هایی کم نظیر در دل شهری تاریخی