مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 04:202021-03-09بين الملل

نخست وزیر سابق اسپانیا به فساد مالی متهم شد


یک خزانه دار سابق حزب مردم اسپانیا ماریانو راخوی را به دریافت غیرقانونی پاداش پیش از انتصاب به راس دولت در سال 2011 متهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از مادرید، یک خزانه دار سابق حزب مردم اسپانیا روز دوشنبه ماریانو راخوی، نخست وزیر سابق اسپانیا را از همین حزب، به دریافت غیرقانونی پاداش پیش از انتصاب به راس دولت در سال 2011 متهم کرد.

لوییس بارسناس، مدیر حزب مردم از سال 1990 تا 2008 و سپس خزانه دار این حزب تا سال 2009, این اتهام را در جریان رسیدگی به تامین مالی غیرقانونی حزب مردم علیه ماریانو راخوی وارد کرد.

لوییس بارسناس در این پرونده فساد موسوم به ”صندوق بی“ که از نام یک صندوق سیاهی اخذ شده است که در مدت 20 سال از تجار کمک های مالی دریافت می کرد، شخصیتی کلیدی است.

این صندوق به ویژه برای پرداخت پاداش به رهبران و همکاران این حزب به کار می رفت.

وی روز دوشنبه به دادستان که در یک دادگاه ویژه رسیدگی به این نوع پرونده ها از وی بازجویی می کرد، گفت ”من پاکتی را با پول هنگام بازگشت به آن ها می دادم“.

وی تایید کرد در میان کسانی که از این پرداخت ها بهره مند می شدند، علاوه بر ماریانو راخوی هفت شخصیت دیگر نیز وجود داشتند که سمت های مهمی را در حزب مردم یا سمت های وزارتی ابتدا در دولت خوزه مار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر سابق اسپانیا به فساد مالی متهم شد

نخست وزیر سابق اسپانیا به فساد مالی متهم شد