مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 19:252021-03-08سياسي

ازبکستان یکی از شرکای مهم تجاری ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ششمین دور رایزنی های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان به ریاست معاونان وزرای امور خارجه دو کشور، - معاون وزیر امور خارجه ایران در ششمین دور رایزنی های سیاسی ایران و ازبکستان، این کشور را یکی از شرکای تجاری مهم ایران خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ششمین دور رایزنی های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان به ریاست معاونان وزرای امور خارجه دو کشور، امروز (دوشنبه) 18 اسفند در تهران برگزار شد.

در این دیدار سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با فُرقت صدیق اف همتای ازبکستانی خود درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طرفین در این نشست بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های بزرگ و مهمی که برای گسترش روابط در حوزه های حمل و نقل، بازرگانی، فرهنگی، گردشگری، فرهنگی و حقوقی وجود دارد، تاکید کردند.

در این مذاکرات با اشاره تهدیدات تروریسم و افراط گرایی در منطقه، بر لزوم همکاری برای تقویت صلح و ثبات منطقه ای تأکید شد.

عراقچی با مناسب خواندن حجم تبادلات تجاری دو کشور علیرغم شیوع کرونا، رویکرد طرفین در جهت گسترش همکاری در تمام حوزه ها را مشابه خواند و از ازبکستان به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم جمهوری اسلامی ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازبکستان یکی از شرکای مهم تجاری ایران

ازبکستان یکی از شرکای مهم تجاری ایران