مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 15:052021-03-08اجتماعي

سنگ های عجیب و غریبی که طعمه معدنی ها می شود


اگر دیر بجنبیم سنگ های عجیب و غریب اما انگشت شماری که از چشم معدنی ها دور مانده است نیز با دینامیت نابود می شوند؛ فقط به جرم گرانیتی بودن! - اگر دیر بجنبیم سنگ های عجیب و غریب اما انگشت شماری که از چشم معدنی ها دور مانده است نیز با دینامیت نابود می شوند؛ فقط به جرم گرانیتی بودن! سنگ هایی که اهالی روستای خراسانلوی استان زنجان بنابر شکل ظاهری شان بر هر کدامشان نام هایی خاص گذاشته اند و کنار آنها عکس هایی از قدیم دارند.

ملا داشی، آدام داشی، ایلدیریم وران داش و.

از این سنگ ها هستند حالا اما فعالیت معدنی ها به قدری شدت گرفته که کوه ها در چند سال اخیر بدل به دره ها شده است و طبیعتی که روزگاری نه چندان دور میزبان گونه های خاص جانوری و گیاهی بود از آنها خالی می شود.

امروز یکی از روش های درآمدزایی برای کشور حتما بهره بردن از معادن است اما در جایی که می تواند قطب گردشگری شود نابود کردن طبیعت و سنگ های خاص آن اصلا عقلانی نیست چه اینکه اگر بر روی مسئله گردشگری آن کار شود می توان درآمدی سرشار و ماندگار برای استان زنجان به همراه داشته باشد.

حاج محمدرضا از قدیمی های این روستاست که پس از بازنشستگی دوباره چند سالی هست خانه ای در خراسانلو برای خود دست و پا کرده و بیشتر وقت ها مشغول کشاورزی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ های عجیب و غریبی که طعمه معدنی ها می شود

سنگ های عجیب و غریبی که طعمه معدنی ها می شود