مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 14:052021-03-08بين الملل

عربستان حمله انصارالله به آرامکو را تایید کرد


عربستان عملیات گسترده نظامی ارتش یمن علیه تاسیسات آرامکو و دیگر اهداف حساس را در خاک خود تأیید کرد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از المسیره، اندکی پس از اعلام هدف قرار دادن مقرهای آرامکو در بندر نفتی راس التنوره، وزارت دفاع عربستان اذعان کرد که نیروهای مسلح یمن به مخازن نفتی در این بندر در منطقه شرقی عربستان حمله کردند.

این وزارتخانه همچنین خواستار حمایت جهانی از عربستان شده و تاکید کرد تدابیر لازم را برای حفاظت از آنچه امنیت منابع انرژی جهانی می خواند اتخاذ خواهد کرد.

ارتش یمن یکشنبه شب اعلام کرد که ششمین عملیات بازدارندگی با استفاده از 8 موشک بالستیک و 14 پهپاد پیشرفته در اعماق خاک عربستان سعودی انجام شد.

در این بیانیه آمده است که حمله گسترده ای به مقر شرکت آرامکو در بندر نفت راس التنوره که عربستان سعودی از آن برای صادرات 90% از تولید نفت خود به جهان استفاده می کند، صورت گرفت.

این حمله همچنین اهدافی در ظهران ، دمام ، جیزان و العسیر را هدفگیری کرد.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن تأکید شده که عربستان سعودی باید قبل از حملات دردناک تر ، به لزوم توقف تجاوزات به یمن و رفع محاصره پی ببرد.

از سوی دیگر سفارت آمریکا یکشنبه شب به شهروندانش در عربستان سعودی در مورد حملات موشکی و انفجارهای احتمالی در شرق این کشور هشدار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان حمله انصارالله به آرامکو را تایید کرد

عربستان حمله انصارالله به آرامکو را تایید کرد