مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 11:552021-03-08بين الملل

آن آدم 20 سال آینده «من» نیستم


چه تصوری از خودتان در 10 یا 20 سال آینده دارید؟ معمولاً وقتی درباره آینده مان فکر می کنیم، آدمی ثروتمند، خوشبخت، سالم و معروف را می بینیم.

گویی قرار است در سال های آینده تحولی بنیادین پیدا کنیم، ناگهان درهای بخت به رویمان باز شود و حتی صورت جسمانی مان را بهتر و زیباتر کند.

در واقع، تصویر ما از آینده خودمان چنان از پیوندهای امروزین شخصیت مان جداست که گویی داریم یک بیگانه، یک آدم ناشناس را خیال پردازی می کنیم.

چرا؟ روزنامه جوان در ادامه نوشت: فیلسوف انگلیسی درک پارفیت در کتاب دوران سازش دلایل و اشخاص دیدگاهی شدیداً تقلیل گرایانه درباره هویت فردی ارائه می دهد: هویت وجود ندارد حداقل نه در آن معنایی که ما معمولاً آن را در نظر می گیریم.

طبق استدلال پارفیت، ما آدمیان هویتی واحد نیستیم که در طول زمان پیش می رود، بلکه زنجیره ای از خویشتن های متوالی هستیم که هر یک با خویشتن های قبلی و بعدی مماس می شود و در عین حال از هر دو متمایز است.

درباره پسری که شروع به سیگار کشیدن می کند به رغم اینکه می داند، ممکن است که چند دهه بعد بر اثر این عادت دچار رنج و بیماری شود، نباید قضاوت های سخت گیرانه کرد، زیرا از دیدگاه پارفیت این پسر خود را با خویشتن آینده اش یکی نمی داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آن آدم 20 سال آینده «من» نیستم

آن آدم 20 سال آینده «من» نیستم