مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 10:552021-03-08اقتصادي

نگرانی از وضعیت ذخیره سازی سد سفید رود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه متوسط دبی ورودی امسال در حوضه سد سفید رود حدود یک سوم میزان سال گذشته است، گفت: این موضوع موجب نگرانی برای آوردهای بهار و تابستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وحید خرمی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 924 میلیون متر مکعب ذخیره آب سفید رود است که این میزان 60 میلیون متر مکعب کمتر از پارسال است و آوردمان متوسط دبی ورودی هم اکنون در این حوضه، 70 متر مکعب بر ثانیه است که نسبت به 210 متر مکعب بر ثانیه سال گذشته، تقریبا یک سوم و اندکی نگران کننده است.

وی تصریح کرد: پوشش برفی در سطح استان گیلان و در حوضه آبریز سفید رود طی سال جاری نسبت به پارسال و سال های گذشته کمتر است که این موضوع موجب شده که برای آوردهای مناسب بهار و تابستان نگرانی بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: برای بالا بردن راندمان آب از انهار، هر ساله برای لایروبی انهار و سردهنه سازی برنامه ریزی داریم و عمدتا حول و حوش سال نو این کار انجام می شود.

خرمی افزود: برای امسال نیز بیش از 500 کیلومتر لایروبی انهار و سردهنه ها برنامه ریزی شده که تاکنون حدود 150 کیلومتر لایروبی از انهار 1و 2 انجام شده است و مابقی براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از وضعیت ذخیره سازی سد سفید رود

نگرانی از وضعیت ذخیره سازی سد سفید رود