مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 10:102021-03-08اقتصادي

امسال 30 میلیون درخت در طرح زراعت چوب کاشته شد


امسال با هدف حراست از جنگل های هیرکانی شمال و جلوگیری از قطع آنها، 30 میلیون اصله درخت در اراضی مناسب زراعت چوب کاشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، کاظم خاوازی با اشاره به اهمیت جنگل ها در محیط زیست و همچنین نیاز انسان به برداشت چوب برای مصارف مختلف گفت: از سال 92 تا سال گذشته 30 هزار هکتار از اراضی شیبدار و مناسب به زراعت چوب اختصاص یافته بود، اما امسال 21 هزار هکتار به کاشت 30 میلیون اصله نهال اختصاص یافت و این میزان درخت کاشته شد.

وی زراعت چوب در حاشیه شهرها را عامل کاهش حاشیه نشینی و منبع درآمدی برای حاشیه نشین ها دانست و افزود: با اجرای برخی طرح ها از جمله در آرایش خاص کاشت، در سال های اول و دوم کاشت نیز می توان برای فعالان صنعت زراعت چوب درآمد استحصال کرد.

وزیر جهاد کشاورزی توسعه جنگل ها را یکی از مهمترین وظایف این وزارتخانه و بخصوص سازمان جنگل ها دانست و افزود: در یک سال گذشته سازمان جنگل ها 47 هزار هکتار از اراضی جنگلی را غنی سازی کرد و 35 هزار هکتار درختکاری و 10 هزار هکتار توسعه گیاهان مثمر در اراضی شیبدار را اجرا کرد.

خاوازی آبخیز داری و آبخوان داری را از جمله اولویت های دیگر وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: از سال 92 تا 98 در مجموع 5 میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، اما امسال با وجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 30 میلیون درخت در طرح زراعت چوب کاشته شد

امسال 30 میلیون درخت در طرح زراعت چوب کاشته شد