مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 07:152021-03-08سياسي

5 اثر تاریخی کرمانشاه ثبت ملی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ثبت ملی شدن پنج اثر تاریخی کرمانشاه خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ثبت ملی شدن پنج اثر تاریخی کرمانشاه خبر داد.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به قرار گرفتن پنج اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی منقول کشور، اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی کشور، پرونده پنج اثر منقول تاریخی استان برای ثبت ملی شدن مورد داوری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این جلسه با دفاعیاتی که کارشناسان میراث فرهنگی استان از پنج پرونده ارسال شده داشتند، اعضای شورای ملی ثبت میراث فرهنگی کشور این آثار را واجد ارزش دانسته و با قرارگرفتن آنها در فهرست آثار ملی موافقت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: یک پیکره تاریخی از خسروپرویز پادشاه ساسانی معروف به کُلِ جوبِر که سالها پیش در محدوده تاق بستان کشف شده و اکنون در موزه سنگ تاق بستان نگهداری می شود از جمله این آثار است که در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

وی همچنین از ثبت ملی شدن سه تابلوی نقاشی تاریخی کرمانشاه در این نشست خبرداد و گفت: تابلوی نقاشی شهادت امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع)، تابلو نقاشی امام حسین(ع) و زعفر جنی و تابلو نقاشی شمایل حضرت ابوالفضل(ع) در شط فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 اثر تاریخی کرمانشاه ثبت ملی شد

5 اثر تاریخی کرمانشاه ثبت ملی شد