مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 16:252021-03-07فرهنگي

چالش ها و راهکارهای ترویج زبان فارسی در شبه قاره هند


در وبینار «چالش ها و راهکارهای توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره هند» عنوان شد به زبان فارسی نباید فقط به عنوان یک زبان دینی و مذهبی نگریسته شود بلکه این زبان می بایست به عنوان یک زبان فرهنگی و تجاری نیز معرفی شود.

- در وبینار چالش ها و راهکارهای توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره هند عنوان شد به زبان فارسی نباید فقط به عنوان یک زبان دینی و مذهبی نگریسته شود بلکه این زبان می بایست به عنوان یک زبان فرهنگی و تجاری نیز معرفی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بر اساس خبر رسیده، محمود جعفری دهقی رییس انجمن ایران وبینار چالش ها و راهکارهای توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره هند که به همت گروه مطالعات شبه قاره انجمن ایرانشناسی و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران و با همکاری بنیاد سعدی و انجمن ایرانی همکاری با یونسکو به صورت زنده و برخط برگزار شد، با برشمردن اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و تمدنی ایران و شبه قاره، هدف از مرور پیشینه این اشتراکات دیرین را درک ضرورت حفظ میراث مشترک هندوایرانی عنوان کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با استناد به شواهد متعدد علمی، باستان شناختی، زبان شناختی تاریخی، ادبی و هنری، روابط تاریخی و فرهنگی ایران و شبه قاره هند را پیش و پس از ظهور اسلام ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش ها و راهکارهای ترویج زبان فارسی در شبه قاره هند

چالش ها و راهکارهای ترویج زبان فارسی در شبه قاره هند