مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 14:102021-03-07بين الملل

افشاگری درباره سالها جاسوسی ائتلاف پنج چشم از کابل های نوری خاورمیانه


افشاگری درباره سالها جاسوسی ائتلاف پنج چشم از کابل های نوری خاورمیانه یک خبرنگار مستقل اظهار کرد، آژانس های اطلاعاتی غربی توانسته اند به دلیل شبکه های رو به گسترش کابل های فیبر نوری حوزه خاورمیانه به داده ها و ترافیک ارتباطاتی این منطقه دسترسی پیدا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پل کوچرین، خبرنگار مستقل در مقاله ای در میدل ایست آی نوشت: ائتلاف اطلاعاتی غربی موسوم به پنج چشم متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند چندین دهه از طریق کابل های فیبر نوری استراتژیک دریای سرخ از منطقه خاورمیانه جاسوسی کرده اند.

طبق گزارش کوچرین دو سازمان شامل آژانس امنیت ملی آمریکا و مقر ارتباطات دولتی انگلیس در این زمینه بازیگران اصلی بوده و از طریق تاسیسات شناخته شده و ناشناس در منطقه برای جمع آوری داده ها استفاده کرده اند.

به گفته این خبرنگار، حجم عظیمی داده شامل تماس های تلفنی، محتوای ایمیلها، تاریخچه سر زدن به سایتهای اینترنتی و فراداده به همراه اطلاعات نظامی، مالی و دولتی در طی این برنامه مورد رهگیری قرار گرفته اند.

او از آلن مولدین، مدیر تحقیقات در شرکت تحقیقات مخابراتی تله ژئوگرافی در واشنگتن نقل قول کرد که گفته است، مردم عادی از اهمیت کابلهای فیبرنوری برای استراق اطلاعات بی خبرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشاگری درباره سالها جاسوسی ائتلاف پنج چشم از کابل های نوری خاورمیانه

افشاگری درباره سالها جاسوسی ائتلاف پنج چشم از کابل های نوری خاورمیانه