مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 15:002021-03-06سياسي

امنیت، یکپارچگی، صلح و آرامش در عراق مورد توجه جدی و اولویت ایران است


رییس جمهور از عراق به عنوان کشور مسلمان و دوست ایران که از جایگاه مهمی در تعاملات سیاسی و امنیتی منطقه برخوردار است، نام برد و بر توسعه و تعمیق روابط و همکاری های دو کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور بعد از ظهر شنبه در تماس تلفنی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری های ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه، افزود: ارتقا سطح روابط اقتصادی همپای روابط سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است و تسهیل در صدور روادید تجاری برای تجار و بازرگانان و شرکت های سرمایه گذاری خصوصی می تواند به توسعه این روابط کمک کند.

روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه امنیت، یکپارچگی، صلح و آرامش در عراق مورد توجه جدی و اولویت ایران است، تصریح کرد: ما با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی عراق مخالفیم و آن را به ضرر این کشور و کل منطقه می دانیم.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه میلیاردها دلار ارز متعلق به ایران در بانک های عراق برخلاف قانون بلوکه شده و برغم قول های مکرر مسئولین عراق هنوز منابع متعلق به ایران آزاد نشده است، بر ضرورت آزادسازی فوری منابع ارزی ایران در عراق تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت، یکپارچگی، صلح و آرامش در عراق مورد توجه جدی و اولویت ایران است

امنیت، یکپارچگی، صلح و آرامش در عراق مورد توجه جدی و اولویت ایران است