مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 10:502021-03-06دانش

اعطای بورسیه تحصیلی به علاقمندان تحصیل زبان فارسی


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از اعطای بورسیه تحصیلی به علاقمندان تحصیل زبان فارسی خبر داد و گفت: هم اکنون 58 هزار و 200 نفر دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف به زبان فارسی در دانشگاه های کشورمان تحصیل می کنند.

- قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از اعطای بورسیه تحصیلی به علاقمندان تحصیل زبان فارسی خبر داد و گفت: هم اکنون 58 هزار و 200 نفر دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف به زبان فارسی در دانشگاه های کشورمان تحصیل می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسین سالار آملی در نشست سالانه معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور از اعطای بورس تحصیلی به علاقمندان آموزش زبان فارسی خبر داد و گفت: سیاست های ما این گونه است که هر فردی که تمایل داشته باشد در رشته زبان و ادبیات فارسی در ایران تحصیل کند، وی را پذیرفته و بورسیه تحصیلی اعطا کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال 2020، حدود 72 هزار مدرک علمی به زبان فارسی به ثبت رسیده است و این حجم از علم به زبان فارسی مبنایی است برای آنکه کشور ما و زبان و ادبیات فارسی در منطقه به عنوان زبان اول علم مطرح باشد.

هم اکنون حدود 8900 نفر در دانشگاه های خارج از کشور مانند ازبکستان، آلمان، ترکیه، ژاپن و افغانستان و کشورهای دیگر در حال تحصیل در این رشته هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای بورسیه تحصیلی به علاقمندان تحصیل زبان فارسی

اعطای بورسیه تحصیلی به علاقمندان تحصیل زبان فارسی