مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 07:252021-03-06اقتصادي

احداث 5 مجتمع پتروشیمی در قزاقستان تا سال 2025


وزیر انرژی قزاقستان اعلام کرد تا سال 2025 میلادی در این کشور 5 مجتمع جدید پتروشیمی احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نورلان ناگایف وزیر انرژی قزاقستان از ساخت 5 مجتمع پتروشیمی در این کشور تا چند سال آینده خبر داد.

وی گفت: تدوین یک پروژه ملی برای توسعه پتروشیمی تا سال 2025 میلادی با تمرکز به حل مشکلات، به طور خاص، تامین پروژه ها با مواد اولیه، ایجاد کلاستر پتروشیمی و تقویت فناوری ها توسعه کشور در این زمینه را فراهم می کند.

به گفته وی، همچنین توافقنامه جداگانه ای بین این کشور و سرمایه گذاران با در نظر گرفتن نیازهای حین اجرای پروژه های پتروشیمی در حال تدوین است.

ناگایف افزود: این اقدامات امکان تکمیل احداث 5 کارخانه تولید پلی پروپیلن، نیتروژن، هوای خشک فشرده، مواد افزودنی تقویت کننده اکتان بنزین، متانول، گلیکول در مناطق آکتائو، شیمکنت و اورالسک تا سال 2025 میلادی فراهم می شود.

به گفته وزیر انرژی قزاقستان حجم تولیدات در پی راه اندازی این کارخانه های 9 برابر یا 2 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال افزایش می یابد و میزان سرمایه گذاری در اقتصادی این کشور حدود 3.

9 میلیارد دلار را تشکیل خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 5 مجتمع پتروشیمی در قزاقستان تا سال 2025

احداث 5 مجتمع پتروشیمی در قزاقستان تا سال 2025