مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 06:402021-03-06سياسي

واکنش آیت الله رشاد به سفر پاپ به عراق


آیت الله علی اکبر رشاد در آغاز درس خارج فقه القضاء در واکنش به سفر سه روزه پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک رم به کشور عراق در روز 5 مارس (15 اسفند)، - آیت الله علی اکبر رشاد در آغاز درس خارج فقه القضاء در واکنش به سفر سه روزه پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک رم به کشور عراق در روز 5 مارس (15 اسفند)، نکاتی را بیان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران گفت: در ابتدای درس امروز لازم می دانم به مناسبت سفر جناب پاپ به کشور همسایه ما عراق، به عنوان کسی که سال های متمادی در جریان دیپلماسی بین الادیانی و گفت وگوهای بینادینی و بینامذاهبی حضور داشته و نقش ایفا کرده است، و در سراسر جهان در همایش ها و کنفرانس های گوناگون در مراوده با ادیان و مذاهب و مسالک معنوی مختلف شرکت و مشارکت فعال داشته است، دوسه نکته ای را عرض کنم.

وی افزود: این سفر حاوی جهات و نکات مثبت گوناگونی است، چنان که می تواند این رخداد از بعضی حیثیات جای تامل نیز باشد.

اصولا اینکه: 1ـ رهبران ادیان و اصحاب مذاهب به نقاط مختلف عالم سفر کنند و با مقامات و مردمان مناطق مختلف تماس بگیرند و گفت وگو کنند امر مثبت و مستحسنی است.

2ـ اینکه میان ادیان و مذاهب موجود خاصه ادیان توحیدی، تعاملات مثبت و روابط فعالی برقرار باشد و از رهگذر دیپلماسی دینی در جهت حل مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش آیت الله رشاد به سفر پاپ به عراق

واکنش آیت الله رشاد به سفر پاپ به عراق